Szerző neve: Szűcs Gáborné
Tanulmány címe: Az online kereskedelem térhódítása és szabályozása
DOI azonosító: https://doi.org/10.36817/km.2020.1.4
A teljes tanulmány az alábbi hivatkozáson érhető el.
Absztrakt: Az Internet térnyerésével párhuzamosan megjelent az országhatárokon átnyúló online kereskedelem is. Ma már nem kell, hogy vevő és eladó ismerje egymást vagy lássa az értékesíteni kívánt terméket, az adásvételt az Interneten keresztül is meg lehet kötni. Az e-kereskedelem ma már egyre nagyobb szeletet hasít ki a világkereskedelemből. Ezzel azonban együtt jár a vásárlók nagyobb kockázata, az adófizetés esetleges elmaradása, a nem megfelelő minőségű, vagy az egészségre káros hatású termékek megvásárlásának lehetősége is. Ennélfogva az online kereskedelem területének szabályozása speciális követelmények elé állítja az országokat, kormányokat.
Kulcsszavak: Európai Unió, e-kereskedelem, online kereskedelem, e-kereskedelem szabályozása
Abstract: The transnational online commerce turned up simultaneously with the transition of the internet into a widespread infrastructure. Nowadays a sale and purchase agreement can be concluded on the internet, the seller and the purchaser do not have to know each other or have to hold the product concerned. The e-commerce represents an increasing part of the worldwide trade, which is necessarily accompanied by the higher risks of the consumers, the possible avoidance of tax payment and the purchase of the products with insufficient quality or products which may cause adverse effect in health. As a consequence the counties, governments face with special requirements with regard to the regulation of the online trade.
Keywords: European Union, e-commerce, online trade, regulation of the e-commerce